Top 6 van voeding tegen huidveroudering

Voeding tegen huidveroudering, wie is daar niet naar op zoek? Wilt u het beste resultaat voor uw kostbare huid dan is het belangrijk om gezond te eten. Als u naar de huid kijkt, is dit hetgeen dat 4 weken geleden tot stand is gekomen door de voeding die u toen heeft gegeten.

 

Hieronder de top 6 van de beste voeding voor jouw huid om jouw persoonlijke behandelingsformule te ondersteunen.

 

1. Rauwe groente

In rauwe groente zitten speciale voedingstoffen die uw darmwand helpen samen met de darm microbe om oude kapotte darmcellen te repareren. Als u groente gaat verhitten dan krijgt u het probleem dat juist deze speciale stoffen, die nodig zijn voor de reparatie, kapot gaan en dus niet meer hun werk kunnen doen.

Daarnaast zitten in de vezels speciale stoffen die voor de aanhechting zorgen van andere microbe aan de darmwand. Zodoende hebben rauwe groente dus een dubbele functie in uw darmen. Ze leveren de benodigde reparatie en voedingstoffen aan voor uw darmen maar ook de benodigde voedingstoffen waarvan de darmbacteriën zelf moeten leven.

Sommige groente soorten zijn niet voorbestemd om rauw te eten of eigenlijk helemaal niet rauw te eten behalve in gekookte vorm. Deze groente soorten kunnen wij beschouwen als meer het eten van groente voor de smaak en niet als voedingsproducten die de benodigde bouwstoffen moeten aanleveren waarvan wij moeten leven. Pompoen is hiervan zo een voorbeeld die bijna niet rauw te eten is!

Het is noodzakelijk om bij elke avondmaaltijd een bord rauwe groente te eten om voldoende bouwstoffen te krijgen en het liefst ook als lunch te gebruiken.

 

2. Noten

Noten zijn ook bekend om uw immuunsystemen te stimuleren. Vooral het eten van rauwe noten. Hierin zit een zeer hoog gehalte aan vezels in en is ook een goede bron van vitamine, kalium, zink, ijzer, magnesium, koper en selenium. Deze vitamines helpen uw cholesterolgehalte goed te houden en het versterken van uw immuunsysteem. Ongebrande rauwe noten werken remmend op de veroudering maar gezouten en geroosterde noten doen juist schade aan uw gezondheid dan dat het voordelen biedt.

 

3. Bessen

Bessen zijn ook bekend als de beste anti-veroudering antioxidanten. Vooral de bessen als; bramen, bosbessen en zwarte bessen deze bevatten zeer krachtige antioxidanten. Dit beschermt uw huid tegen vrije radicalen wat uw huid sneller veroudert. Druiven zijn ook goed tegen huidveroudering. In de schil van de druif zit tjokvol antioxidanten. Het beschermt uw huid tegen veroudering.

 

4. Vette vis

Vette vis is een goede bron voor eiwit en Omega-3 vetten. De vetten en eiwitten zijn erg goed voor het lichaam. Omega-6 vetten krijgen we al veel binnen. Geen probleem, totdat de balans verstoord raakt, door bijvoorbeeld overmatige inname van voeding, rijk aan linolzuur, zoals margarines of vloeibare bak producten. We worden dan zeer gevoelig voor ontstekingen en moeten dat compenseren door de balans te herstellen; inname van meer omega-3 vetten. Die laatste groep is ook in staat om insulineresistentie te helpen verminderen, wat een bijdrage levert aan een gezond gewicht en een gezond cholesterolniveau.

 

5. Wortelen

Wortelen zijn bekend als één van de beste bronnen van beta-caroteen bekend voor bescherming voor uw ogen. Beta-caroteen is een krachtige antioxidant dat helpt tegen veroudering en zorgt voor een betere weerstand. Ook kan het nog verder gunstig zijn voor de ogen, met name voor het aanpassen van het zicht bij schemer. Wortelen geven u dus een heleboel gezonde voordelen als ze ongekookt gegeten worden.

 

6. Avocado

Avocado is bekend als voeding tegen huidveroudering. Een avocado bevat een hoog gehalte aan meervoudig onverzadigde vetten wat goed is om de droogte in uw huid te verminderen en het verlaagt zelfs het slechte cholesterol. Daarnaast is een populaire bron van vitamine E, wat zeer essentieel is voor het behouden van een jonge en soepele huid. Ook bevat Avocado kalium wat beschermd tegen een hoge bloeddruk.

 

Dit zijn slechts enkele voorbeelden van de beste voeding tegen huidveroudering. Het is aanraden om dit dagelijks in uw voeding mee te nemen.

 

 

Wenst u meer informatie of wilt u een afspraak maken? Vul dan onderstaand contactformulier in:


Uw naam

Uw telefoonnummer

Uw e-mailadres

Uw bericht